Tup Tap, TEkan ar sini...\\(^-^)//

Sunday, April 24, 2011

Jalan-jalan Sebelum Final Exam~

Allo2 semua!!!
Hari nie Rexcore pi jenjalan jap kt Mid Valley, Sajew nak lepaskan stress sebelum nak exam esok...(huhuhu)
Ok la, tadi Rexcore pergi sana sebenarnya nak tgk pelancaran Board Game baru.
Nama Board game tue "Anima Tactics"
Bagi sesiapa yang tau board game hanya sebagai permainan chess dan dam, mari sini saya cerita sikit...


Pernah main game "Dawn Of War: 40K"????
Haa... Game tue sebanarnya asal-usul dia board game ar!!!
dulu2 masa xda komputer lagi, orang guna patung2 ukiran kecili a.k.a. miniatures mewakili unit2 yang kita main dalam skrin tue...
So, bagi yg suke kumpul askar smpi beribu2, bayangkan la kalu nak letak sumer unit tue atas meja...
memang agak huru-hara jugak ar~
hehehe....

Ok3, sekarang nie nak citew plak apa yang saya dapat masa kat sana~
^__^
Ini la orang yang terangkan cara main Anima Tactics tue!!!
ok la, untuk game Anima Tactic nie, awal2 masa aku datang, aku ingat game dia macam Final Fantasy version board game, tapi bila aku tengok diorang terangkan cara men game tue, lebey kurang macam Dota jew; minus the creep...!
So bley kata lebih senang ar dari kat komputer...(senang sangat la tue)


Selain dapat paham pasal game tue, dia pun bagi try game nie~
Tapi aku xmain ar, xkan ar baru menceburi bidang board game nie, nak try plak...
Aku bg ar yang "senior2" main dulu... Bley la blaja sket2 taktik game tue...XD

FYI, the miniatures has a fine detailed sculpting!!!
Pergh!!! Seyez best giler tgk diorang main nie!!!
Menyesal plak aku xmain...
huhuhu...
So, lepas tue aku belek2 ar guidebook dia...
RM150++!!! So, aku belek ar pelan2...
seyez, banyak plak karakter dia...!
So, dah sebab miniatures dia diperbuat daripada pewter, sejenis logam yang barkarat dan lasak, aku ingat mahal la...
Lepas tue dia kluarkan la model2 yang dh siap packaging~
Pergh!!!!
RM 30++ jew satu unit???
terbaek!!!!
tapi, seluk2 jew poket, huhuhu...
ada RM 7 jew...
cakap la dalam ati, "xpew2, esk aku datang, aku beli 1 unit!!!"

Deamon Prince Of Nurgle~!!!
Ok ar...
Lepas abis jew tgk pasal Anime Tactics, aku round2 ar kedai tue...
kebetulan plak time tue diorang letak banyak giler model Warhammer 40K utk display..
Seyez terer giler diorang cat model2 nih!!!
Seyez aku kene blajar dari diorang nih!!!!
Kalau nak tengok lagi banyak gambar aku amik masa kat kedai tue, tekan la link facebook aku, gerenti ada banyak lagi gambo kat sana~

Sebagai penutupnya, aku nak ucap kat sumer member aku, goodluck ea final exam esok!!!!

P/S: maaf ea Wong Khai Hoong saya xtegur tadi... Sebenarnya, saya nie kurang social sket, xreti nk greet openly td... Tapi esok lepas exam, saya terus ke sana utk beli miniature Anima Tactics tue!!!!! I will officially greet u tomorrow!!!!This is a promise!!!!

1 comment: