Tup Tap, TEkan ar sini...\\(^-^)//

Friday, January 21, 2011

Nostalgic Moment of Our Childhood...

Allo sumer!!!
Rexcore kembali!!!
Miss me?
hehehe... gurau jew...
Ok ar... Arini sepatutnya xda apa2 menarik pun jd dlm idup aku, tapi setelah dok selongkar facebook dari petang sampai pagi, aku terjumpa ar satu post dari website Malaysia yang top nih: OH! Tidak. Macam mana diorang jumpa sumer benda ni pun aku xtau, tapi bila tgk blek, memang ingat balik time kecik2 dulu... Budak2 sekarang dok main komputer, PS, XBox, ngan gameboy jew... So, memang ar bnyk barang2 nie dh pupus... Anyway, here's the list of things memorable in 1980's and 1990's... Enjoy ea...!

Ding Dang & Tora
TORA DATANG LAGI!!! Pergh! korang mesti ingt lagi kan bunyi iklan dia dulu2??? memang nostalgik giler... Aku sanggup beli berkotak2 sebab nk mainan dia kt dalam tue... huhuhu... sekarang nie masih bley jumpa lagi kat kedai2 runcit...

Patung Kertas
Haaa... yang ni aku xmain ea... Cuma teringat dulu2 budak2 pompuan men kt depan rumah nenek aku... aku nak pegang sket pun melenting diorang! huhuhu... Sepupu aku lagi ar giler! Dia siap simpan dalam kotak kasut lagi sampai sekarang. Tapi aku xley langsung nk tgk; dia simpan macam tu rahsia dia jew... Kedekut!

Yang ni aku xtau nama dia apa, tapi kalu korang pikir blek, penah x korang beli benda yang kene kulum dulu pastu bley tiup jadi belon??? Ala, harga dia dalam 20 sen jew...

Pastu chewing gum yang ada tatu kat cover dia... Pergh! bley rosak gigi kalu kunyah slalu tue... Banyak sangat gula dia...!

Kad Donkey
Huhuhu... Yang ni pun aku slalu main jugak... memang best ar... banyak jenis ada... Ada Old Maid, yang guna gambar kete, kapal terbang, kapal laut, power ranger, banyak lagi ar... Huhuhu...

Jam Power Ranger
Haa... Yang ni xkira pompuan ke laki, sumer orang suka pakai jam ni dulu2 kn...?

Dash! Young Kuro!
Huhuhu... Yang ni plak era keemasan aku ar... Time kemuncak kete dash... huhuhu... dulu dok main kat longkang jew... Ye la, trek dia punyalah mahal... Sedih aku... hmm... Korang ada x link citew nie...? aku nk tgk blek ar....

Digimon
Yang ni plak era kanak2 aku dah merudum sket...
dulu aku ada yang ver 1, 2, 3, err... Senang kata aku ada sampai yang diorang mula bley goncang ar... Best giler!! tapi sayang, sebab tangan aku cepat peluh, sumer dah tertanggal butang... huhuhu...


Buat masa ni, ni la yang aku ingat mainan2 masa aku kanak2... Korang punyer zaman kanak2 plak, korang main apa...?

5 comments:

  1. mse kecik2 beli ding dang jer.. tora mhal konon2 nyer tyme tu.. then.. ank patung kertas tu mmg x dinafikan.. smpai djh 6 kot maen.. haha.. cyap dpt besday present.. n ade jugak yg buat sdri lg... haha..

    ReplyDelete
  2. huhuhu...
    kalu ar bley putar blek masa...
    nk jew aku collect benda2 ni, simpan wat kenangan...
    huhuhu...

    ReplyDelete
  3. haha. teringat plak mse kecik2 dulu. ehh, bukan budak laki addicted ke ngan keta tamia tuh? ;p

    ReplyDelete
  4. btul3....!
    huhuhu...
    dulu2, sume dlm gmbr tu aku ada...
    tapi sayang, sumer dh rosak...
    menyesal plak pi buang...

    ReplyDelete